czwartek, 27 stycznia 2011

Tort Schwarzwaldzki

Obiecałam upiec tort na urodziny szefa. Postanowiłam upiec coś, co będzie przeciwieństwem tego, co można znaleźć w tutejszych cukierniach, a co jest okropnie słodkie.  Wybrałam tort szwarcwaldzki. Bita śmietana, kwaskowatość wiśni i słodycz czekolady dają niesamowite połączenie, jakże inne od tego co znają Amerykanie. W mojej wersji tortu szwarzwaldzkiego, podstawią jest mój sprawdzony biszkopt czekoladowy. W związku z tym, że ciasto miało być przeznaczone dla szerszego grona, wolałam nie ryzykować, że wyjdzie zakalec i zrobiłam mój ulubiony biszkopt czekoladowy.


Składniki na biszkopt:
  • 8 jajek 
  • 200 g cukru
  • 170 g mąki
  • 30 g kakao
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Z podanych wyżej składników wychodzą dwa biszkopty. Zatem przed rozpoczęciem pieczenia należy je podzielić na 2 części i upiec dwa biszkopty w tortownicy wielkości 20 cm jeden po drugim.
Rozgrzać piekarnik do 180°C, tortownicę wyłożyć papierem do pieczenia. Jajka wraz z cukrem ubić mikserem do białości. Mąkę i kakao przesiać, dodać proszek do pieczenia i delikatnie wymieszać z ubitą masą jajeczną. Przelać do tortownicy i piec około 30 minut (wbity patyczek powinien być suchy).  Po wyjęciu ciasto wystudzić, oderwać od spodu papier i przekroić na pół. Czynność powtórzyć z drugą częścią składników.

Masa wiśniowa:
  • ok. 500 g wydrylowanych wiśni (ja użyłam wiśni z puszki)
  • 2 łyżeczki mąki ziemniaczanej
  • 4 łyżki cukru
  • ok. 200 ml soku z wiśni lub z puszki (ja użyłam sok z wiśni w puszce)

150 ml soku zagotować. W pozostałym soku rozpuścić mąkę i cukier. Wlać do gotującego się soku. Mieszać do zgęstnienia (powstanie kisiel). Następnie dodać wiśnie. Całość wymieszać i wystudzić.

Krem do przełożenia:
  • ok. 750 ml śmietany kremówki
  • 5-6 łyżek cukru pudru

Mocno schłodzoną śmietanę ubić z cukrem pudrem na sztywno.

Poncz do nasączenia ciasta:
  • 50 ml rumu
  • 50 ml wody

Do ozdoby:
wiśnie koktajlowe
50 g gorzkiej czekolady


Na blacie ułożyć jeden krążek ciasta, nasączyć ponczem rumowym, wyłożyć połowę masy z wiśni i 1/5 bitej śmietany. Na to położyć drugi krążek i delikatnie docisnąć. Krążek nasączyć ponczem i wyłożyć 1/5 bitej śmietany. Przykryć kolejnym krążkiem. Na nasączony krążek wyłożyć drugą część masy wiśniowej i kolejną cześć śmietany, po czym przykryć ostatnim krążkiem. Krążek po nasączeniu posmarować czwartą częścią bitej śmietany. Resztą bitej śmietany posmarować boki i udekorować wierzch. Boki i górę tortu ozdobić tartą czekoladą oraz wiśniami.
Tort przechowywać w lodówce.
Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przyciski Listonic