środa, 26 stycznia 2011

Krewetki w mleczku kokosowym

 Przepis na to filipińskie danie znalazłam przypadkiem gdy szukałam natchnienia na danie z krewetkami. Od jakiegoś czasu leżały w zamrażalniku i prosiły się o zjedzenie ich.  Któregoś popołudnia siedziałam w pracy i wygrzebałam ten przepis. Danie przypadkiem zmodyfikowałam, bo okazało się, że w domu zamiast mleczka kokosowego mam  krem kokosowy. Nie wiem czy w oryginale miało być w sosie tyle słodkości, jednak słodycz mojego sosu, w połączeniu z pikantnym smakiem daje niesamowite wrażenie i danie bardzo nam smakowało.


Składniki:


  • 300 g krewetek (moje już były obrane i ugotowane)
  • 1 mała cebula
  • 2 łyżki oleju
  • 4 ząbki czosnku
  • ok. 3 cm kawałek imbiru
  • 1 ostra papryczka chilli
  • 2 łyżki sosu rybnego
  • ok. 200 ml kremu kokosowego
  • 100 ml mleka
  • garść młodych liści szpinaku
  • sól i pieprz do smaku

Wykonanie:
Na patelni rozgrzać olej i podsmażyć drobno pokrojoną cebulę na złoty kolor. Dodać przeciśnięty przez praskę czosnek, obrany i pokrojony imbir oraz drobno pokrojoną papryczkę chilli. Smażyć kolejne 2-3 minuty. Następnie dodać krem kokosowy i mleko, zagotować, po czym całość przelać do blendera i zmiksować. Zmiksowany sos przelać do garnka, dodać sos rybny i krewetki. Ja używałam już wcześniej ugotowanych krewetek więc całość gotowałam na małym ogniu przez ok. 5 minut w celu pogrzania zamrożonych krewetek. Następnie dodać liście szpinaku, gotować jeszcze 2-3 minuty i zdjąć z ognia. Podawać z ryżem.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przyciski Listonic