środa, 13 kwietnia 2011

Kruche ciasteczka z kremem cytrynowym

Wszystko co cytrynowe, to jest to co tygryski lubią najbardziej. Te ciasteczka pierwszy raz jadłam jakiś czas temu w czyimś wykonaniu i bardzo mi smakowały. Potem odkryłam lemon curd w pobliskim sklepie i postanowiłam je zrobić sama. Ciasteczka miały być dla dzieci. Jednak prawdę mówiąc większość została zjedzona wcale nie przez dzieci... Przepis pochodzi ze strony Moje wypieki.


Składniki na około 40 ciasteczek:
  • 180 g miękkiego masła
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 1/4 szklanki drobnego cukru
  • 1 duże jajko
  • 1 łyżeczka otartej skórki z cytryny
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1 szklanka lemon curd*
Wykonanie:
Wszystkie składniki za wyjątkiem lemon curd wrzucić do dużej miski i szybko zagnieść. Włożyć na godzinę do lodówki w celu schłodzenia. Następnie  formować kulki wielkości orzecha włoskiego i układać na wysmarowanej tłuszczem blaszce. Nakrętką od wody mineralnej  spłaszczać ciasteczka tak aby na środku powstało dość głębokie wgłębienie (niemal do samej blachy). Do wgłębienia nałożyć około 1 łyżeczki lemon curd. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C przez około 15 minut.  

* W Polsce lemon curd jest trudno dostępny, można go jednak zrobić samemu. Na przykład tutaj jest przepis.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przyciski Listonic